Journée européenne des langues

vendredi 6 octobre 2017, par LUBAC MARIE CLAUDE

Les élèves de 1BA et L’English Club ont participé à la Journée européenne des langues au CRIJPA sur la Canebière. Retour sur cette belle journée

On Friday September 29th, the 1BA and the English club classes were at the European Day of Languages at the CRIJPA located on La Canebiere in Marseille.

We played games in many languages such as English, Spanish, Arabic, Italian….

There were 5 different activities : A memory game, an Esperanto workshop, a true or false game and a game about the European capital cities and finally the « languages wall ».

This event gave us the opportunity to meet associations in charge of youth mobility in Europe through civic service.

We finished with a cultural game and with the smile on our face !

We really had a good time, It was funny and crazy and we learnt many things !

Portfolio

Dernière mise à jour : mercredi 7 décembre 2022 – Tous droits réservés © 2008-2022, Académie d'Aix-Marseille